Overview

3. srpna 2011 v 10:05 | Archaell |  Guild Wars 2

Protože se trochu nudim, při farmení itemů do gw2 a přepisování svojí knížky, tak jsem se rozhodl přidat novou sekci. Jakožto MMO hráč prakticky odkojený na prvním díle patřím i já mezi velkou skupinu lidí, kteří napjatě očekávají příchod tohoto vytuněného nástupce. Za posledních pět let jsem zkusil mnoho online her a můžu říct, že guild wars zůstalo vždy na prvních příčkách žebříčku. Dá se říct, že pokračování toho úspěšného titulu je pro současnou scénou vyždímané MMO hráče, jako fatamorgána na konci pouště.



Příběh gw2 se odehrává nějakých 200 let po událostech od prvního. Již v datadisku eye of the north bylo jasné, jakým směrem se budou věci ubírat. Všechno naznačovala Vekkova věta: "charrové? Myslím si, že by se dali zdomestikovat." A přesně tak se i stalo. Hlavní zlouni ze základní kampaně se vrací jako nový spojenci. Je to téměř nepochopitelné, ale charrové a lidé dojdou k určité mírové dohodě v zájmu vyššího dobra. Co by tomu asi řekl král Adelbern? Určitě by odpálil druhej foefire.

Ascalon bohužel již časem nedokázal vzdorovat nájezdům charrů a to dovedlo krále Adelberna k zoufalému činu. Během posledního dobývání, kdy jeho země definitivně padla, proměnil zbývající obyvatele na spoustu duchů, kteří pod myšlenkou že se nikdy nevzdají, budou brázdit Ascalonské pláně. Avšak lidská rasa nebyla ztracena.

Příběh z jedničky začínal v zelené pohádce, kterou násilně spálily charrové během searingu. To byl první krok na naší cestě za dobrodružstvím Týrie. Společně s princem Rurikem jsme se snažili odmigrovat obyvatele do bezpečí. To se nám skutečně povedlo, ale za jakou cenu? Bohužel po překonání Shiverpeakských hor jsme přišli o svého vůdce. Našim novým útočištěm se měla stát Kryta. I když se po posledních guildovních válkách vytvářily rozbroje, tak se Ascalonští uprchlíci utábořily nedaleko Beetletun. To byla budoucnost lidstva, i když se tomu pár nepřátel snažilo zabránit.

Po zběžném připomenutí lore, se již budu věnovat herní mechanice. Oproti původní verzy se v gw2 vyskytují nová povolání, ale některá zůstala zachována.

Ranger, klasický lukostřelec s petem.

Warrior, standartní bojovní v těžkém brnění.

Elementalista, ovládající všechny možné živly.

Necromancer, který dokáže oživovat mrtvou svalovou hmotu na své pomocníky.

A to je všechno z původní kasty… ostatní povolání jsou již nová, i když některá založená na svých předchůdcích. Osobně mě zaskočilo, že chybí monk.

Thief, vyšlechtěný z assassina, oděn do medium armor. Používá sečné, ale i střelné zbraně.

Guardian, podpůrná heavy armor classa, která může tým podpořit různými buffy.

Engineer, pro mnohé hráče steam punková příšera, která kazí fantasy. Mezi jeho repertoár patří střelné zbraně, turretové věže a plamenomet. Taky má mít značný výběr podporných skillů a výbušnin.

A na konec ??? Poslední povolání je záhadou. S největší pravděpodobností to bude nějaký hybrid Mesmera.

Oproti prvnímu dílu je zde pět hratelných ras. Výše zmínění Charrové, lidé, Norni, Asurové a Sylvary.

Charrové jsou taková kočko-psovitá stvoření, která žijí v klanech. Lidi není potřeba představovat, potomci Kryťanů a Ascalonských uprchlíků. Norni národ severských abrbarů, kteří žijí v souladu s přírodou a zajímají se jen o málo věcí kromě lovu. Asurové geniální malý mončičáci, kteří pohrdající vším ostatním. No a šelbící, teda Sylvary, což je neznámá rasa vzniklá z kytek, připomínající něco jako elfy.

Hlavní odlišností od svého předchůdce je zrušení tank-dps-heal dělení, které je ve většině ostatních her stejného žánru. Nyní se bude muset každý spokojit se svým healem a občas pomocí nějaké té support classy. Další vychytávkou je, že už nemusíme tahat ressurect signet, cheer. Oživovat budou moci všechny povolání a toho kdekoliv a kohokoliv. Kromě této featury nás ještě čeká tzv. stav blízký smrti. Místo toho abychom jen koukali a byli mrtví, tak dostaneme ještě jednu šanci s omezeným skillbarem, kdy můžeme nepřítele dodělat a poté se postavit zpět na nohy. V opačném případě nás to zase pošle k nejbližšímu respawnu.

Když je řeč o skillech, tak bohužel už nebudeme mít takovou možnost, jako v původních GW. Bude jich méně a primárně se váží na typy zbraní. Například si vezmu sekeru, nebo nasadím pušku a změní mi to dostupné schopnosti. Stejně tak se stává i pod vodou. Herní vývojáři se na podvodní combat obzvláště zaměřili, takže všechny povolání mají k dispozici speciální podvodní schopnosti. Takový engineer se třeba bude potápět s harpunou, elementalista chrlit horkou páru a podobně. Pozitivní jsou dýchací přístroje, takže žádnej stupidní metr vzduchu neočekávejte.

Questy? Zapomeňte. GW2 se chlubí dynamickými eventy, které budou vzájemně propojené a ovlivňovat dění herního světa. Podobně jako v Riftu. Ráno je zde vesnice, večer líheň nepřátelských alienů. Kromě eventů zde je kladen i důraz na příběh vaší postavy, což bude takový ekvivalent primárních questů, podle kterých se bude vyvíjet vaše čtvrť ve městě. Tokový instancovaný player housing převedený do nového rozměru.

Vzal jsem to hopem, ale snad to základní podstatu vystihlo. Možná bych mohl udělat nějakej ten překlad, no uvidíme.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama